Те, що не отримаєш у місті. Історія проєкта оренди будинків на природі «УЛIС»

|

Рубрика: Історії

|

Автор: 34crew

|

501

Скоро в Україні запрацює проєкт «УЛIС» – з його допомогою можна буде забронювати будинок у приємному місці на природі. Для 34travel один із творців проєкту Євген Лавренюк розповів про філософію «УЛIС», навіщо взагалі виїжджати «у ліс» та як зміняться подорожі після пандемії. 

 

 

 Довідка  Євген Лавренюк – підприємець, співвласник мережі Dream Hostels, які працюють в Україні та кількох містах Європи, та сайту подобової оренди квартир doba.ua. Про Dream Hostels ми вже говорили з Євгеном у 2019 році. В умовах тривалої пандемії Євген із бізнес-партнером Ігорем Фарберовим замислили проєкт «УЛIС» – платформу з оренди стильних дач на природі. Зараз кілька будиночків під Києвом на фінальному етапі будівництва. Подивитись, як вони виглядають, та слідкувати за розвитком проєкту можна в інстаграмі.

Сайт  /  Instagram

 

 

«Головна розвага – природа довкола»

– Ідея проєкту «УЛIС» виникла, коли ми помітили, що в Україні досить складно знайти дачу в оренду. Класних будиночків просто мало, а інформація про ті, що є, передається ніби таємне знання: у таких будинках зазвичай на два місяці вперед все заброньовано. І виходить, якщо ти хочеш відпочити на природі, у тебе залишається варіант тільки дорогого резорту з цінником від $ 200 за ніч. Таких готелі гарні по-своєму, тому що вони закривають іншу потребу - ти туди їдеш як на all inclusive курорт. Всі основні розваги знаходяться прямо на території, відгородженій парканом. Там ти ніяк не взаємодієш з місцем, у якому перебуваєш: проїжджаєш повз села, зарулюєш на красиву парковку і все.

Наша концепція – повністю протилежна. Ми б хотіли максимально інтегрувати гостя в місцевість, а головною розвагою буде природа навколо – така, як є. Тому ми не будемо будувати паркани навколо будиночків, займатися ландшафтним дизайном або висаджувати газон.

 

«Але ж як без паркану?»

– Для більшості людей наш підхід поки що досить незвичний. Коли ми проводили дослідження і спілкувалися з потенційними гостями, вони бентежились: «А що з безпекою? Як же ви будете без паркану?». Ми пояснюємо, що на локації буде наша охорона, але без паркану все ж спробуємо обійтися. Люди ніби бояться, що на них мало не сусіди з вилами побіжать, але насправді це, звичайно, не так.  Ми хочемо розвіювати ці міфи і стирати бар'єри між міськими і сільськими мешканцями. 

Коли ми розповідаємо про проєкт різним людям, які мають досвід заміського відпочинку в наметі або в дорогому резорті, кожен з них представляє «УЛIС» по-своєму, у кожного в голові з'являється своя картинка. Я трохи хвилююся, що далеко не всі готові до такого формату. Але сподіваюся, що все-таки знайдеться достатньо людей, які переймуться саме нашою філософією.

Для першої локації «УЛIС» ми знайшли дуже мальовниче маленьке село, в якому прописані всього 11 людей. Це місце знаходиться в 40 км на північний захід від Києва, за Гостомелем, з центру можна дістатися за годину без пробок. До нас там інші хлопці пробували будувати два будиночки в схожій концепції – теж без паркану. В одному з цих будинків хлопці влітку жили самі. Коли ми туди приїхали, побачили, що вони просто залишили на вулиці сокиру й інші досить цінні в селі речі. Їх не було вдома кілька днів, а ніхто нічого не взяв. Зрозуміло, що це маленьке тихе село, де всі один одного знають, там немає транзитного трафіку. Але суть в тому, що не так все страшно, як багатьом здається.

 

 

Як все буде виглядати?

– На першому етапі в цій локації буде чотири будинки. Надалі ми хочемо розширитися до двадцяти будинків, а потім охоплювати й інші локації – навколо Києва їх буде кілька. Хочемо, щоб наші гості могли їздити в різні місця, причому всі локації будуть за можливості відрізнятися: десь буде рівнина, ліс і річка, а десь пагорби, яри і широкий Дніпро.

Наша філософія в тому, що гості їдуть в першу чергу за природою, тому сам будинок ми робимо простим і функціональним – тобто там можна повноцінно жити цілий рік.

 

 

 Наше головне завдання – дати гостям те, що вони не можуть отримати в місті.  У місті ти не можеш вийти на подвір'я і розпалити багаття, не можеш посмажити м'ясо на мангалі, не можеш сидіти біля каміна і милуватися зірками – а тут якраз зможеш все це зробити. Тому ми проектуємо будинки так, щоб гості отримували максимум від того місця, де вони знаходяться. Ми зрозуміли, що не хочемо дивувати дизайном: наприклад, ми намагаємося робити не величезні просторі санвузли, а думаємо про те, як гість буде чистити зуби і дивитися у вікно на білок, які стрибають по сосен. Тобто, звичайно, все буде комфортно – але акцент ми робимо не на бренди сантехніки.

Ресторану на локації не буде, тому що ресторан відразу створює додатковий шум. Зате буде кейтеринг: через додаток перед сном робиш замовлення, а вранці тобі в кошику приносять фермерський сніданок зі свіжими локальними продуктами. Їжа буде простою і зрозумілою, тому що тут працює та сама філософія: не дивувати тим, що ти можеш отримати і в місті.

Всередині команди ми сумнівалися, наприклад, ставити нам круту кавоварку або потрібно просто дати людині кави. Тому що головне – не кавоварка, а те, що поза домом. Були баталії, чи потрібна простора спальня або можна зробити її меншою і дешевшою, а більше вкласти, наприклад, в красивий міст, аби швидше вийти до річки.

Ще ми обговорювали, чи повинний в будинках бути зв'язок. Можна взагалі не проводити інтернет, але це добре працює, тільки якщо ти їдеш відпочити на 1-2 дні. А ми хочемо дати можливість також сфокусуватися на певній роботі – раптом гість хоче писати книгу або дисертацію. Ось для цього там буде відмінне місце, ніхто не буде відволікати. Тому вирішили, що високошвидкісний wi-fi буде в кожному будинку, але за запитом ми зможемо його відключати.

 

Плани

– У перспективі декількох років ми хочемо зробити з «УЛIС» певну платформу з пошуку місць для заміського відпочинку. Щоб, коли у тебе виникає ідея поїхати відпочити на природі, ти шукав будиночок на сайті «УЛIС».

Зараз ми запускаємо чотири дачі, паралельно займаємося підготовкою наступної локації. В ідеальному світі ми б хотіли в цьому році відкрити близько 50 будинків у двох локаціях, а пізніше і збільшити кількість локацій – щоб по всій Україні їх було принаймні десять. За кілька років, сподіваюся, ми будемо готові брати в управління й інші будинки, збудовані не нами.

 

Бiзнес-модель

– Модель «УЛIС» в тому, що всі дачі будуть належати різним власникам, які зможуть заробляти на оренді. По суті ми хочемо побудувати ком'юніті власників будинків з людей, які поділяють наші цінності. Окрім цілком привабливої прибутковості, власники ніяк не будуть обмежені в користуванні своїми дачами. Тобто вони зможуть самі там відпочивати в будь-який час і користуватися всіма готельними послугами: ми будемо прибирати, міняти білизну, доставляти їжу. А ще буде можливість спільного володіння, тому що в нашій моделі не обов'язково бути одноосібним власником будинку. Тобто можна пошерити з партнером інвестиції і, відповідно, прибуток від оренди.

Одна з причин, чому багато хто не наважується завести собі дачу, – це те, що з нею потрібно щось потім робити. У нашому випадку ми за будинками стежимо самі, охороняємо територію, обслуговуємо, займаємося дрібним ремонтом.

А ще ми хочемо дати можливість нашим інвесторам на рівних умовах користуватися будь-якою дачею мережі. Тобто власник зможе відпочивати не тільки в своєму будинку, а й обирати будинок під Києвом, в Карпатах, під Одесою. Дача буде наче переїжджати разом з ним.

 

 

Обмін досвідом

– Ми з'їздили до США, аби подивитися, як схожі компанії працюють там, тому що в США індустрія vacation rentals розвивається вже років 50, а то й більше. Там є дуже багато будинків для оренди і добре розвинений ринок керуючих компаній, які здають будинок, поки власник ним не користується. У США багато хто живе у великих містах, від яких сильно втомлюється, і в певний період життя замислюється про покупку будинку на природі. Тому з'являються проекти, які фокусуються на escaping – потребі втекти з міста. Після цієї поїздки ми переконалися, що потрібно рухатись у бік природи.

 

 

Подорожі Україною

– Я вірю, що після пандемії ми будемо подорожувати по-іншому. У тому числі по-іншому будуть подорожувати іноземці, які приїздять до України. Головним трендом залишиться дистанційна робота, а отже більше людей зможуть кудись їхати на тривалий термін.  А Україна як одна з найдоступніших «екзотичних» для європейців країн певно що буде користуватися попитом для більш глибокого занурення. 

У нас є хостели по всій Україні, і коли ми їх відкривали, нам постійно говорили: «Та хто поїде в Полтаву?». А у нас в Полтаві за півроку були гості з 51 країни. Наприклад, літня пара з Франції: вони орендували машину і просто два місяці подорожували Україною. До нас приїздять абсолютно різні люди, і я думаю, що їх буде ставати тільки більше.

 

Фото та ілюстрації надані проєктом «УЛIС», портрети Євгена by murmurash

|

Рубрика: Історії

|

Автор: 34crew

|

501

ТЕМИ:

Читай також:

7 рослин, які чудово себе почувають на сонці
Лайфхаки /

7 рослин, які чудово себе почувають на сонці

Не поспішай переставляти їх у затінок із настанням літа.

5 літніх рецептів із карпатським йогуртом
Їжа /

5 літніх рецептів із карпатським йогуртом

Що приготувати для лінивого бранчу з друзями?

Очень странные дома. 15 необычных объектов, в которых можно остановиться
Натхнення /

Очень странные дома. 15 необычных объектов, в которых можно остановиться

Пожить в повозке для овец, пещере или доме из мусора.

Як допомогти домашнім тваринам у спеку?
Лайфхаки /

Як допомогти домашнім тваринам у спеку?

Температура за бортом плавить не тільки людей.

Зараз на головній:

«Потертая роскошь»: что такое шэбби шик? 
Тренди /

«Потертая роскошь»: что такое шэбби шик? 

Приятный и (почти) антиснобский тренд, который за последний год снова стал популярным.

8 детективов, от которых невозможно оторваться
Розваги /

8 детективов, от которых невозможно оторваться

Делимся нашими любимыми историями с динамичным сюжетом и непредсказуемой развязкой.

Я знайшл(-а) кошеня на вулиці. Що робити?
Лайфхаки /

Я знайшл(-а) кошеня на вулиці. Що робити?

Перевірено особистим досвідом волонтерки з 8-річним стажем.

5 українських брендів одягу, які врятують від осінньої нудьги
Речі /

5 українських брендів одягу, які врятують від осінньої нудьги

Що носити цієї осені, щоб навіть на вулиці почуватися як вдома.

Про що поговорити з близькими у жовтні? Дайджест хороших новин
Конспект /

Про що поговорити з близькими у жовтні? Дайджест хороших новин

Час збиратись за сімейним столом та обговорювати хороші новини – без політики й пандемії.

5 видів сміття, з якими треба бути особливо уважними
Лайфхаки /

5 видів сміття, з якими треба бути особливо уважними

Розповідаємо, які види сміття потребують особливо підходу, та куди все-ж таки відносити ці енергозберігаючі лампочки.

Показати більше