Вечори стають все довшими – а отже, і приводів бінджвотчити черговий класний серіал стає все більше. У нашій добірці – нові (й дуже нові) серіали, де робота команди постановників не тільки створює фон для подій, а й відображає розвиток персонажів та м’яко натякає на сюжетні повороти.
The Undoing / Відіграти назад (2019)
Красиві й заможні нью-йоркці теж плачуть, заздрять, зраджують і вбивають – і до того ж, роблять це все у збіса стильних інтер'єрах. Чого тільки вартує ретельно умебльований таунхауз родини Фрейзерів у пафосному Верхньому Іст-Сайді. Виявляється, на момент пошуку локації для зйомок будівля була виставлена на продаж – і команда без зайвих роздумів включила ці витрати до бюджету, аби, наприклад, власноруч розписати стіни чи додати до інтер’єру дерев’яні балки. На контрасті зі створеною атмосферою сімейного будинку, вихолощений пентхауз батька головної героїні (теж – реальна квартира на П’ятій авеню) з безцінною колекцією мистецтва виглядає холодним і відстороненим – цілком у дусі родини, що його населяє.
Третя значуща локація з серіалу, пляжний будинок, до якого тікає героїня Ніколь Кідман після звинувачення чоловіка у вбивстві (це не спойлер, а тизер першої серії) – теж цілком реальний. Ба більше, його можна зняти на Airbnb! За словами постановника Лестера Коена, саме цей будинок 1893 року будови, в якому зберігся вінтажний інтер’єр, якнайкраще передає атмосферу таємниці та прихованих сімейних історій напозір ідеальної родини.
The Good Place / Хороше місце (2017)
Задизайнерити світ потойбіччя – справа не з легких. Але, здається, команда постановників на чолі з Деном Бішоп (1 сезон) та Кімберлі Воноп (2 сезон) впоралась на славу. Дивакуваті «нетутешні» будинки, милі й приємні вулиці містечка, яким головну героїню (не дуже приємну особу Елеанор, яку помилково відправили до раю) проводить «архітектор» нового світу – все це виглядає ніби й знайомим, але дещо занадто ідеальним.
У цьому світі, як пояснює загадковий Архітектор, кожен отримує будинок, що відповідає його чи її особистості. Тому особливим челенджем для постановників було створити інтер'єри будинку головної героїні: адже вони мали передати атмосферу світу, в якому нам нібито й хотілось опинитись, але в якому не так вже й комфортно існувати. До прикладу, стільці й дивани в «ісландско-примітивному» помешканні Елеанор, хоча й виглядають максимально гарно, спеціально зробили такими, ніби на них геть не зручно сидіти. І так – з кожним із головних героїв. Здається, ідея про те, що будинок є відображенням особистості персонажа чи персонажки, ще ніколи не була реалізована настільки буквально – і настільки блискуче.
Gossip Girl / Пліткарка (2021)
І знову – до заможних, але нещасливих і підступних мешканців Мангетену. У ребуті легендарної «Пліткарки» інтер'єри стали ще більш вишуканими й кричущими. Втім, реальною локацією для зйомок став тільки пентхауз батька головної героїні Джуліен: адже, за словами постановниці Оли Маслік, передати всю глибину й безмежжя видів з вікна хмарочоса у студії було б просто неможливо. Дизайнерські світильники, арт, цитрусові дерева й багато світла – ось основа вихолощеного світу Джуліен.
Не менш цікаві відтворені у студії інтер'єри помешкань решти героїв. Наприклад, лофт мрійника Обі виконаний у теплих кольорах, з неоновою підсвіткою та неймовірними скляними сходами. А помешкання душі компанії Макса – сповнене антикварних меблів й прикрашене розписними шпалерами. І хоча темп серіалу, несподівані повороти сюжету (та внутрішній діалог із собою про доречність перегляду такого guilty pleasure) навряд чи дадуть змогу роздивитись всі деталі, проникнутись атмосферою всеохопного luxury ти точно зможеш.
Behind Her Eyes / В її очах (2021)
Згодні, до сюжету (й особливо до фіналу) цього психологічного трилеру у нас лишилось чимало питань. Проте локації та інтер’єри в ньому заслуговують особливої згадки. Більшість сцен знімали у Лондоні: тут знаходиться і витончена міська вілла психіатра Девіда та його дружини Аделі, і квартира Луїзи з шикарним балконом.
Проте найцікавіша локація серіалу – звісно, похмурий шотландський маєток родини Аделі, який з’являється у її спогадах. Цей кам’яний замок, Ardkinglas House, – теж цілком реальний, і знаходиться на березі озера Лох Файн. Інтер’єри у кадрі – справжні, втім, постановникам довелось добряче попрацювати над візуальними ефектами у сцені пожежі. До речі, замок, хоча й перебуває у приватній власності шотландського лорда, цілком можна відвідати, скуштувати вирощених поблизу устриць та заночувати в одній із кімнат у флігелі.
Normal People / Нормальні люди (2020)
Ця історія про дорослішання, стосунки й соціальну (не)справедливість розгортається в Ірландії, і на екрані ми теж бачимо типово ірландські пейзажі та інтер’єри. Постановники стверджують, що досягти автентичності помешкань у кадрі допомогли багатогодинні пошуки потрібних предметів на інтернет-барахолках та реальних блошиних ринках. І робити це доводилось інтуїтивно – адже першоджерело, роман «Нормальні люди» Саллі Руні, сконцентроване радше на переживаннях героїв, а не на атмосфері.
Не менш важливою стала робота зі світлом у ключових сценах: наприклад, приглушене освітлення відсилало до проблемної сімейної динаміки головної героїні Маріанн. Холодність та вишуканий смак будинку Шеріданів контрастує з теплим, затишним та «успадкованим» інтер’єром сім’ї Коннела, а богемні напівзатемнені кімнати героїв у Дубліні відображають пошуки свободи та новий етап життя героїв. Та, звісно, найцікавіші інтер’єри – у сценах, що відбуваються на затишній сімейній віллі Маріанн в Італії. Втім, вілла Казале не є унікальною та не створювалась для фільму – ще десяток років тому тут знімали «Їж, молись, люби» із Джулією Робертс (до речі, поїсти і помолитись на віллі не так вже й складно: її теж можна орендувати).
Halston / Голстон (2020)
Інтер’єри доби 70-х не так часто з’являються на екранах. А дарма! Серіал про дизайнера-суперзірку Роя Голстона (роль виконує Юен МакГрегор) ледь не найкраще приносить на екран цю яскраву, суперечливу та стильну епоху. Червоні шпалери, кітчеві крісла з рогів антилоп, ротангові набори меблів для вітальні у поєднанні з психоделічними розфарбованими шторами – всі ці культові елементи нью-йоркського стилю 70-х вдалось відтворити завдяки архівним фотографіям, тогочасним статтям в архітектурних журналах та навіть кадрам з ранніх фільмів Барбри Стрейзанд.
Іконічні роботи Енді Ворхола, магнетичні види Нью-Йорку, кітч та розкіш – ось що доповнює атмосферу цього серіалу про злет, падіння, зраду й неймовірно красиве життя.
Why Women Kill / Чому жінки вбивають (2019)
Події цього напруженого феміністичного детективу розгортаються довкола трьох сімей, які в різні роки мешкають в одному й тому ж шикарному маєтку у Пасадіні. Звісно що для цього команді постановників довелось створити три різні інтер’єри, які б відповідали духові епох.
Так, дія хронологічно першої лінії про домогосподарку Бет-Енн та її зрадливого чоловіка розгортається у дещо приглушеному сетингу – ідеальному тлі для аб’юзивних стосунків та прагнення до «ідеального» життя. Меблі та предмети інтер’єру для цього сюжету закуповували на вінтажних маркетах Палм-Спрінгсу: все заради того, аби сетинг виглядав максимально автентично. Глибокі кольори, арт-об’єкти, позолота й кітч – атрибути другої сюжетної лінії про буремні 80-ті та самозакохану героїню Люсі Лью. У третьому сюжеті про наших сучасниць і сучасників інтер’єри будинку є вже не відображенням внутрішнього світу героїнь, а рефлексією на актуальні тенденції дизайну, з мінімалізмом, точковим освітленням та фокусом на комфорті.
9 Perfect Strangers / Дев’ять незнайомців (2021)
Найсвіжіший серіал у нашій добірці тільки-но набирає обертів. І, хоча Reddit звично сповнений теорій, наразі складно передбачити, як розгортатимуться події та яку мету все ж переслідує загадкова психіартиня у блискучому виконанні Ніколь Кідман. Сюжет простий: 9 незнайомців, які досить-таки натерпілись у цьому житті, опиняються на 10-денному не то терапевтичному, не то езотеричному, ретриті посеред нічого у австралійських преріях, де серед умов – відімкнути зв’язок із зовнішнім світом та вирити власну могилу.
Та, без сумніву, величезна роль у сюжеті дісталась самій локації: будинок ретрит-центру напозір склаяний і прозорий, та насправді приховує безліч таємниць – все як ми любимо. Оскільки зйомки відбувались вже у карантинну добу, ні про які студії не йшлось: все, що ми бачимо у кадрі, - сетинг реального будинку у Новому Південному Вельсі, хіба що з добудованими ззовні кімнатами та дзеркалами, адже відображення – один з головиних мотивів (і одна з найбільших загадок) серіалу.